Možnosti zárobku na internete
Čítať celý článok
Možnosti zárobku na internete
  • 26.07.2019
  • 0
Na internete nájdete množstvo spôsobov ako zaručene „zbohatnúť“ a ako sa z vás stane milionár bez námahy. My sa ale pozrieme na niekoľko reálnych spôsobov, ako si môže každý jeden človek pri troške námahy a šikovnosti na internete privyrobiť. Žiadne reklamné maily či bezhlavé klikanie na reklamy bez poriadnej odmeny. Ak chcete zarábať na internete efektívne, prinášame vám niekoľko tipov. Freelance písanie, copywriting Ak ste obratný v používaní slovnej zásoby, ovládate gramatiku, tak potom je toto ideálna príležitosť pre vás. Písaním článkov, popisov produktov, či iných textov si môžete privyrobiť v priemere od 2€ do 10€ za článok, v závislosti od dĺžky spracovaného textu. Ľudia, firmy, e-shopy, všetci z času na čas potrebujú niečo napísať a niektorí za to celkom slušne platia. Využite váš talent naplno a zarábajte si klávesnicou. Svoj talent copywritera môžete ponúkať na rôznych portáloch alebo cez agentúry. Ghostwriting Ghostwriter je človek, ktorý píše na prenájom. Výsledný produkt (článok, e-book, blog, kinha…) je potom distribuovaný anonymne alebo pod menom zadávateľa. Dielo aj autorské práva v tomto prípade patria zadávateľovi, čo vyplýva zo zmluvy medzi zadávateľom a ghostwriterom. Rozdiel medzi ghostwriterom a copywriterom je v tom, že zatiaľčo copywriter sa venuje zväčša predajným článkom, PR, anchor textom a podobne, ghostwriter zapadá skôr do reálnej literárnej činnosti. A navyše, ako bolo spomenuté, ghostwriter zostáva v anonymite. Vypĺňanie prieskumov Mnohé firmy pri vývoji produktov alebo pred zavedením nového produktu na trh platia agentúram za prieskumy, aby tak mohli lepšie pochopiť názory a potreby zákazníkov. A práve tieto agentúry platia vám. Niekoľko stránok funguje aj na Slovensku, zarobiť však môžete viac na zahraničných stránkach ako napríklad mobrog.com. Odmenou sú vám buď peniaze v priemere 1€ – 5€ prípadne body, za ktoré si kupujete odmeny ponúkané jednotlivými portálmi. Social marketing Cieľom social marketingu je aktívne osloviť potenciálnych zákazníkov pomocou sociálnych sietí. Mnohé spoločnosti si na túto prácu najímajú ľudí, ktorí sa starajú o social marketing jednotlivo alebo komplexne. Ak si napríklad veľmi dobre rozumiete s facebookom, môžete si úspešne privyrobiť ako facebook manažér. Áno, spoločnosti naozaj platia za to, že sa staráte o ich stránky na facebooku. Pridávate statusy, odpovedáte na komentáre, spravujete súťaže atď. Ak ste v tomto smere naozaj dobrý a nájdete si zopár stránok, o ktoré sa budete starať, môžete si slušne privyrobiť. V závislosti od náročnosti sa pohybujú odmeny aj v rozsahu 50€ za stránku a mesiac. Rovnako v závislosti od vašej šikovnosti môžete spravovať ostatné siete, o ktoré majú zákazníci záujem (Twitter, Instagram, Linkedin, Badoo, Google+…). Affiliate marketing Ide o formu zárobku, kedy služba/produkt affiliate inzerenta  je predávaný prostredníctvom vás ako affiliate partnera, pomocou vašej webovej stránky. Vy nič nepredávate, nič neponúkate iba poskytujete priestor pre inzerciu affiliate inzerentov. Inzerent si na  internete vyberie jeden z affiliate programov prípadne affiliate siete. Zaregistruje sa a vyberie si vhodnú kampaň. Na partnerských weboch sú potom umiestnené linky či bannery odkazujúce na jeho produkt/službu. Každý link je ako tzv. refferal link. Je to teda jedinečný link na základe ktorého potom affiliate manager vie, komu je potrebné pripísať odmenu za preklik. Ak sú teda takéto prekliky uskutočňované cez vašu stránku, produkujete zisk. PPV reklamné systémy Pay per view reklamný model, ako z názvu vyplýva je systém, kedy vy ako publisher reklamy na vašej stránke získavate viac >
Vitajte v nanosvete: Nanomateriály
Čítať celý článok
Vitajte v nanosvete: Nanomateriály
  • 26.07.2019
  • 0
Mysleli ste si, že nanomateriály sú úplne novou záležitosťou? Omyl. Zatiaľ čo ľudia začali objavovať nanosvet až v 20.storočí, príroda toto zdanlivé tajomstvo pozná už celé tisícročia. Stačí sa pozrieť okolo seba, na bunky v tele či minerály. Všade sa totiž skrývajú nanoštruktúry. Prvý  objav bol už z roku 400 n.l. Boli to tzv. Lykurgove poháre, ktorých analýza potvrdila, že obsahujú malé množstvo zlata a striebra vo forme nanokryštálov o veľkosti 70 nm. Dodnes však nie je známe, akou technikou boli vyrobené, preto táto téma ostáva aj naďalej záhadou. Ale čo sú to vlastne nanomateriály a prečo sú také zaujímavé? Aj keď pojmov je nespočetné množstvo, podstata je veľmi jednoduchá. Sú to všetky častice, materiály a štruktúry, ktoré sú v rozsahu 1 až 100 nanometrov, teda voľným okom neviditeľné. Vďaka ich malému rozmeru nadobúdajú takéto materiály vlastnosti, ktoré by v normálnom stave nedosiahli a tým zväčšujú svoj rozsah využitia. Najdôležitejšími vlastnosťami sú: pohyblivosť vo voľnom stave; reaktivita; špecifická vodivosť; obrovský povrch vzhľadom na malý objem častice či absorpcia svetla o rôznych vlnových dĺžkach, keďže nanočastice sú v roztoku farebné. Poďme sa teda pozrieť, s akými druhmi sa môžeme stretnúť. Najtypickejším príkladom sú nanoprášky a nanočastice. V prvom prípade ide o klasickú práškovú formu látky, akú poznáte v bežnom živote. Nanočastice sú väčšinou pripravené v koloidnej forme, to znamená, že sú rozptýlené v roztoku. Ďalším typmi sú kompozitné materiály, ktoré obsahujú zvyčajne matricu, na ktorú sú nanesené nanočastice; tenké vrstvy; zliatiny; polyméry či nanokeramika a to ani zďaleka nie je všetko. V neposlednom rade si kladiete otázku, ako môžu byť vyrobené. Záleží však na tom, aké nanomateriály chceme vyrobiť. Poznáme dve veľké skupiny metód prípravy, a to metódy dispergačné a kondenzačné. Dispergačné sa zakladajú na fyzikálnych procesoch, kedy vytvárame malé častice z veľkých. Existuje veľké množstvo technologických postupov. Začneme prvým, ktorým je mechanické mletie. Na prípravu nanočastíc mletím sa používajú guľové mlyny, pričom v najúčinnejšom z nich obsahujú gule 30 – 40% objemu mlyna. Najprv sa pevná látka pred mletím rozmieša s disperznou kvapalinou na tuhú suspenziu. Následne sa táto suspenzia drví tlakom, údermi a následne roztieraním, pričom vzniká jemný nanoprášok o veľkosti jednotiek až desiatok nm.     Ďalším technologickým postupom je laserová ablácia. Koloidná sústava vzniká pôsobením laserového lúča na cieľový materiál a následným uvoľnením nanomateriálu. Veľkosť vzniknutých nanomateriálov závisí od intenzity daného laseru a na dĺžke ožarovania. Laserový zdroj by mal pracovať vo frekvencii od 1- 20 Hz do vlnovej dĺžky 213 nm. Na detekovanie výsledného signálu nám slúži CCD detektor. Rovnako zaujímavou metódou je elektrické rozprašovanie alebo tiež Electrospray. Predstavte si elektrickú striekačku s vhodným roztokom a podložku so substrátom. Tieto dva komponenty sú prepojené kapilárami, ktoré sú napojené na elektrické napätie. Pri každom v streku na podložku je na roztok vkladané elektrické napätie o veľkosti 3 kV, dôsledkom čoho vznikajú nanočastice, ktoré dopadajú na substrát. Táto metóda sa používa predovšetkým na zisk tenkých vrstiev nanočastíc rôznych kovov, ktoré sa využívajú na zosilnenie signálu.   Veľmi efektívnou a hlavne nenáročnou metódou je výroba nanomateriálov pomocou ultrazvuku. Rozpadávanie častíc na nanorozmery je vyvolané dodanou frekvenciou, ktorá môže za namáhanie  a následný zánik interakcií medzi časticami.  Pre laboratórne a priemyselné účely sa používajú ultrazvuky, ktoré pracujú s výkonom 2-16 kW. Ultrazvuková kavitácia v kvapalinách spôsobuje viac >